miercuri, 15 iulie 2009

...sa fii mic si sa nu-ti pese

...cati mai sunt pe lumea asta care s-ar baga cu burta inainte direct intr-o balta de noroi? Cati avem grija cand mancam lebenita sa nu dam pe haine si sa nu ne mazgalim pe toata fata? Da, am ajuns oameni mari, civilizati. Uitam insa cat de bine ne simteam facand tampenii de-astea cand eram mici. Cu cat curaj ne ascundeam si intr-o gaura de canal ca sa castigam la v-ati ascunsea. Fugeam prin ploaie ca prostii, cadeam, ne ridicam, fugeam mai departe. Cati nu ati fost la furat? Asa-i ca cele mai bune fructe din lumea asta is alea verzi, cand stai cocotzat intr-un copac de frica sa nu te prinda proprietaru si bagi in tine ca maniacu idioteniile alea acre. Jucai fotbal in spatele blocului si te aruncai ca magaru dupa minge, cadeai, te zgariai bine, da ce conta? Stiai ca se vindeca.

Mai demult am vazut un documentar pe singurul canal la care ma mai uit cu placere (Discovery desigur). Copiii baga toate porcariile in gura pentru ca, instinctiv, stiu ca li se intareste sistemul imunitar. Corpurile noastre functioneaza pe principiul "culturistului". Daca iti soliciti o parte a corpului, aceasta se va dezvolta. La fel si cu sistemul imunitar. Vaccinurile le primi degeaba? Poate ca unii inca nu stiu ce contin fiolele alea. Bacterii si virusi in stare latenta (sau cum o fi termenul) care pregatesc sistemul imunitar pentru varianta activa a respectivelor microorganisme.

Daca ajungi la 30 de ani si te-ai ferit de toate pericolele, te trezesti brusc ca ai SIDA fara sa fi contactat vreodata virusul HIV. Ce vreau sa spun prin asta este ca vei avea un sistem imunitar atat de varza incat te vei imbolnavi la cea mai mica adiere de vant, la un simplu stranut sau poate chiar la o banala strangere de mana. Multi colegi se mira cum eu, pot iesi iarna in tricou si pantaloni scurti fara sa am probleme. Ma racesc mult mai rar decat oricare din ei si asta mi-e de ajuns ca si motivatie pentru a continua "regimul". Singura metoda in care eu ma pot imbolnavi este sa stau o zi intreaga la servici si sa vin noaptea obosit acasa. Dar n-a mai fost de mult cazul.

Sa revenim insa la copii. Acestia, de mici sunt pusi in fata unor reguli aberante. Nu te mai juca acolo ca te murdaresti, nu baga lemnu ala in gura ca nu stii unde-o fost. Ba da, stiu, pe jos! Nu te juca cu copilu ala ca-i tigan si iti da raie. Daca nu esti cuminte, vine tiganu' cu sacu si te duce. Nu pune mana pe cainele ala ca poate-i turbat sau te musca, chiar daca-i jucaus si fericit in compania oamenilor.

Suntem invatati de mici sa ne fie frica de ce nu intelegem, dar oamenii mari stiu mai bine asa ca trebuie sa-i credem pe cuvant. Dup-aia tot ei se plang cat de bine era in tinerete. Roata morii se-nvarteste tzac tzac tzac.

PS Da, am uitat, au si oamenii mari placerea de a se mazgali bine cu noroi...la tratament. Hopaaaaaa!!!!

2 comentarii:

  1. alina georgescu15 iulie 2009 la 11:42

    parintii mei nu am fost atat de stricti..si asta ma bucura,nu mi-a fost teama de ceea ce nu am conoscut ,ci am intrebat(mama cel putin e un excelet pedagog,si acum functioneaza si reversul,daca ea nu stie ceva..ma poate intreba pe mine).Cat despre sistemul imunitar,am incercat sa nu iau pastile decat la nevoie,si sa nu respect regulile intrutotul.Iar mama..s-a obisnuit cu stangacia mea,cred ca aproape in fiecare zi ma murdaresc,dar nu-i nici o tragedie.(chiar ieri ii explicam cum de 2 perechi de pantaloni au pete de cafea,desi ea nu ma vazut purtandu-i...cand i-am spus ca in aceasi dimineata,din pricina aceleiasi cesti de cafea,i-am patat si schimbat..am inceput sa radem inpreuna)...cred ca niciodata nu voi ajunge o maniaca a curateniei..a regulior stricte(si absurde:d).

    RăspundețiȘtergere
  2. haha, excelent!!!! Plus, eu cred ca un copil se va atasa mai mult de un parinte care se joaca cu el decat de unul cu reguli si lectii de viata. Copiii invata prin joaca. Asta-i limbajul lor. De ce sa-i privam de o bucurie?

    RăspundețiȘtergere