duminică, 12 iulie 2009

...facem favoruri nu prestam servicii

Ora 7:15 - autogara Targu Mures.
Rezervare in prealabil 2 locuri.
Ora 7:16 - rezevarea este anulata pe motivul "intarzierii" => stat in picioare pana la Turda cand se elibereaza 1 bucata loc.
Motivul soferului: bine ca veniti cu 10-15 minute inainte de a porni autocarul. Se pare ca pentru unii oameni, notiunea de 15 minute se comprima si devine 2 minute, altfel nu imi explic un asemenea raspuns. La cat ar trebui oamenii sa vina pentru a-si onora rezervarea? 30 de minute inainte? Sa stea si sa numere ochiurile de la cusatura huselor? Nu! Se tin locurile pana ce mai sunt 5 minute inainte de plecare si abia apoi lasi lumea fara rezervari sa le ocupe. Plus, cand stii ca urmeaza sa ti se cam umple autobuzul, de ce nu mai trimiti unu? Ii prea scump? In cazul de fata, un autobuz Yutong, consuma 18l/100 de km. Targu-Mures - Cluj sunt aproximativ 100km. Litrul de benzina este aproximativ 4 lei. Asta inseamna 72 lei -80 lei cheltuieli. Daca se ocupa toate locurile ai 30 oameni a 20 lei fiecare = 6 milioane lei. De banii astia chiar poti trimite inca o masina. Astfel de detalii se fac simtite si te scot in evidenta pe o piata destul de competitiva.

Problema cea mai mare este conceptul de servicii la noi in tara. Acestea nu sunt altceva decat favoruri, care, dragutii prestatori ni le ofera din bunavointa si marinimia sufletului lor. Nu conteaza ca noi suntem cei care dau banu pentru ca ei sa-si poata continua afacerea. Ei sunt dumnezeii nostri si decid daca meritam efortul de a fi serviciti de catre ei.

Nu zic ca trebuie sa fim tratati peste tot dupa modelul sclavilor din Meli Melo (pentru cei ce nu stiu, merita o excursie pana in primul magazin). Dar daca nu esti in stare sa-ti recunosti greseala, sa-ti ceri scuze si sa rezolvi problema, esti clar dezinteresat si vei pierde cu siguranta niste clienti.

Situatia aceasta este, dupa parerea mea, rezultatul unei societati extrem de lenese, care traieste pe baza principiului profituri maxime cu resurse si efort minime iar compromisurile se fac la calitatea produselor si serviciilor oferite.

Majoritatea nu prefera sa iasa in evidenta cu realizari si laude ci cu buzunarul plin de bani. Aceasta ne este "valoarea" mult cantata si elogiata (sau elodiata =)) ).

Romanul se masoara in bani. Traiasca tara noastra cea bogata :(

3 comentarii:

  1. asta e unul din motivele pentru care unde este cazul prefer trenul chiar daca poate fi mai scump.

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar imi spunea un prieten despre un episod cu trenul. Intercity-ul Budapesta - Targu-Mures. O cumparat 2 bilete cu locuri iar cand sa ajunga la scaunele rezervate, erau 2 care stateau deja pe ele si inca 2 care se certau. Toti cei 6 aveau in comun acele 2 locuri. Poftim cultura.

    RăspundețiȘtergere
  3. the land of... tuturor posibilitatilor

    RăspundețiȘtergere