vineri, 7 august 2009

cum sa te vindeci cu praf de mumie

cand te gandesti ca era cel mai bun medicament de-acu 400 de ani. Vindeca orice boala. Efect secundar...moartea. Garantata.

Contextual vorbind, am fost la muzeul farmaciei, d-aci din Cliuj. Mi-am propus de mult sa-l vizitez si astazi mi s-a materializat dorinta. Am avut parte si de un ghid, foarte simpatic, care ne-a explicat ce se intampla mai demult in minunata medicina. Sunt inca mirat cum de am supravietuit atatia :))

Printre medicamente se enumera gramezi de prafuri care mai de care mai ciudate (printre care si pietre pretioase pentru umflarea preturilor), "extracte" din diverse parti mai mult sau mai putin crestine ale diverselor animale sau alcool extras ca la lectia de chimie. Printre afrodisiace am gasit o soparla care se "servea" uscata. Probabil ne vom uita si noi peste 200 de ani la trecutul nostru si ne vom mira cum puteam manca barbarismele culinare din ziua de azi. Da ce sa-i faci?

M-au impresionat totusi recipientele de ceramica si sticla in care se tineau "medicamentele". Se decora si se impodobea cam tot ce se putea. Uneori chiar ma scarbesc de atata "minimalism" cand vine vorba de aspectul obiectelor, cladirilor, reclamelor etc. Din acest punct de vedere am impresia ca nu am evoluat ca si cultura. Am ales varianta mai usoara si economica iar de pacatul acesta ne izbim cu totii chiar daca il constientizam sau nu.

Bine totusi ca medicina a evoluat :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu